Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Zbuczyn Przeczytaj artykuł "Oświadczenie w sprawie dostępności" opublikowany w naszym biuletynie. http://sbip22.lo.pl Thu, 21 Nov 2024 23:42:04 +0100 <![CDATA[Oświadczenie w sprawie dostępności]]> OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
 
Urząd Gminy Zbuczyn zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i   aplikacji   mobilnych   podmiotów   publicznych.   Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Urzędu Gminy Zbuczyn https://bip.zbuczyn.pl/

data publikacji strony internetowej (data najstarszego wywołania strony) 11.05.2023

data ostatniej istotnej aktualizacji: brak danych

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI
 
Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

TREŚCI NIEDOSTĘPNE
 
Treści wymienione poniżej są niedostępne z powodu nieproporcjonalnego obciążenia w rozumieniu art. 5 dyrektywy (UE):

1.      BIP nie może być w pełni obsługiwany przez urządzenia mobilne.

2.      Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

3.      Pliki wytworzone przez inne podmioty niż Gmina Zbuczyn i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych.

4.      Treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

 
PRZYGOTOWANIE OŚWIADCZENIA W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
 
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2023-07-05.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test – European Internet Inclusion Initiative,  https://checkers.eiii.eu/en/pagecheck2.0/?uuid=baf5a18f-ce78-4b3f-b0b9-4ce3873caff5
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 25.03.2024 r.
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE:
 
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest: Paweł Wiśniewski, e-mail: pawel.wisniewski@zbuczyn.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 25-641 63 90.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem, wskazanie strony internetowej podmiotu publicznego, która ma być dostępna cyfrowo, wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnoszącego żądanie o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową wskazanej strony internetowej, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

POSTĘPOWANIE ODWOŁAWCZE
 
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą
z żądaniem, wnoszący żądanie ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Organ odpowiedzialny za postępowanie odwoławcze: Wójt Gminy Zbuczyn adres: ul. Jana Pawła II 1, 08-106 Zbuczyn

e-mail: ug@zbuczyn.pl telefon: /025/ 641 63 90

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

PODSTAWA PRAWNA
 
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2023 r. poz. 82
]]>
http://sbip22.lo.pl/artykul/oswiadczenie-w-sprawie-dostepnosci Wed, 05 Jul 2023 10:27:01 +0200